5 Haziran 2017 Pazartesi

Üniversiteler Bunu Hep Yapıyor!

Pamukkale Üniversitesi Rektörü Profesör Doktor Hüseyin Bağ'ın, eşi Derya Bağ'ı enstitü sekreteri olarak ataması kamuoyunda tartışmalara yol açtı. Rektör, eşini göreve yetkin olduğu için getirdiğini belirtirken Millî Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz ise bu atamaya “Doğru olmadığını söylüyorum.” diyerek tepki gösterdi. Oysa bu atama, üniversitelerdeki ne ilk ne de son örnekti. Söz gelimi geçtiğimiz yıl Adnan Menderes Üniversitesinde daha önceki yıllarda ise İnönü Üniversitesinde benzer örnekler yaşanmıştı!



ENSTİTÜ SEKRETERİ REKTÖR EŞİ

Denizli Pamukkale Üniversitesi Rektörü Profesör Doktor Hüseyin Bağ, 15 Temmuz Darbe Girişimi’nin ardından vekaleten Pamukkale Üniversitesi Rektörlüğüne getirildi ve 19 Nisan 2017'de de bu göreve asaleten atandı.

Rektör Bağ, Bereketli İmam Hatip Ortaokulunda öğretmen olarak görev yapan eşi Derya Bağ'ı Pamukkale Üniversitesi İslami İlimler Enstitüsüne sekreter olarak atadı. Tartışma yaratan bu atamanın ardından açıklama yapan Rektör Bağ, “Atamayı eşi olduğu için yapmadığını, ilahiyatla ilgili konularda yetkin olduğu için yaptığını” söyledi.

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ OLARAK ATANAN REKTÖR EŞİ

Adnan Menderes Üniversitesi tarafından Aydın Meslek Yüksekokulunda görevlendirmek üzere YÖK'ün İnternet sayfasında 01 Temmuz 2016 tarihinde yayımlanan öğretim görevlisi ilanına diğer adayların yanı sıra Rektör Cavit Bircan'ın avukat eşi Hatice Bircan da başvurmuştur. 11 Ağustos 2016 tarihinde yapılan ve üç adayın katıldığı yazılı sınavda Hatice Bircan dikkat çeken bir başarı göstermiş ve 100 tam puan üzerinden “95” puan alarak sınavı kazanmıştır.


REKTÖR KIZINA ÖZEL İLAN VE TEK KİŞİLİK SINAV

Malatya İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğretim görevlisi kadrosu için yapılan; ancak ilanına, doktora konusuna ilişkin özel şart konulduğu için birden çok kişinin başvuru yapması zorlaştırılan sınava sadece Elif Çelik katılma hakkını elde etmiştir. O tarihteki Rektör Prof. Dr. Cemil Çelik'in kızı olan Elif Çelik bu sınavı kazanmış ve Hukuk Fakültesine öğretim görevlisi olarak atanmıştır.


DEKAN KIZINA ÖZEL İLAN VE TEK KİŞİLİK SINAV

Malatya İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim görevlisi kadrosu için yapılan; ancak yine ilanına, doktora konusuna ilişkin özel şart konulduğu için birden çok kişinin başvuru yapması zorlaştırılan bu sınava da yine sadece bir kişi, Elif Özgen, katılma hakkını elde etmiştir. Aynı Üniversitenin Tıp Fakültesinin Dekanı Ünsal Özgen'in kızı olan Elif Özgen, 05 Mayıs 2015 tarihinde yapılan yazılı sınavda başarılı olarak bu fakülteye öğretim görevlisi olarak atanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder